Info SănătateaTV.ro: Ziua Internationala Alzheimer, marcata in fiecare an pe 21 septembrie Rezolutie impotriva violentei medicilor, semnata la Ljubljana de Colegiul Medicilor din Romania Cercetatorii au descoperit un anticorp 3 in 1 foarte de promitator in prevenirea si tratatea HIV Ziua Internationala Alzheimer, marcata in fiecare an pe 21 septembrie Rezolutie impotriva violentei medicilor, semnata la Ljubljana de Colegiul Medicilor din Romania Cercetatorii au descoperit un anticorp 3 in 1 foarte de promitator in prevenirea si tratatea HIV Ziua Internationala Alzheimer, marcata in fiecare an pe 21 septembrie Rezolutie impotriva violentei medicilor, semnata la Ljubljana de Colegiul Medicilor din Romania Cercetatorii au descoperit un anticorp 3 in 1 foarte de promitator in prevenirea si tratatea HIV
Vineri, 22 sep 2017      02:13
Alimente functionale, pentru o viata sanatoasa

Alimente functionale, pentru o viata sanatoasa

28 iulie 2015    

Atunci când mâncăm este foarte important să luăm în considerare, nu doar gustul, ci şi efectul pe care îl are hrana asupra organismului nostru. De exemplu, alimentele funcţionale asigură o viaţă sănătoasă, faţă de o bucată de carne plină de grăsime, care creşte dramatic nivelul colesterolului.

Alimentele funcţionale au apărut pentru prima dată în Japonia. Curentul s-a răspândit însă foarte repede în întreaga lume, datorită efectelor deosebite pe care aceste alimente le au asupra vieţii oamenilor.

Alimentele funcţionale - Nelipsite de la o masă

După 1990, alimentele funcţionale au început să apară tot mai des şi pe masa românilor, care şi-au dat seama că pe lângă gust, mâncarea trebuie să şi ajute organismul. Un aliment funcţional foarte important, din categoria probiotice, esteiaurtul.
Consumarea regulată a acestuia reduce riscul de cancer la colon şi ajută la întărirea, şi foarte important, la refacerea sistemului imunitar.
 
Legumele reprezintă o categorie importantă a alimentelor funcţionale din plante. Roşiile, varza, broccoli, conopida sau citricele pe lângă faptul că sunt gustoase, reduc riscul apariţiei cancerului.
Soia şi seminţele de in au şi ele un rol major în reducerea riscului de boli cardiovasculare.
Usturoiul, evitat de multă lume din cauza mirosului, nu ar trebui neglijat pentru că reduce eficient riscul cancerului gastric şi de colon şi previne bolile cardiovasculare.
Sunt şi alimente funcţionale din surse animale foarte bune pentru organism. Peştele, datorită acizilor omega-3, reduce riscul cancerului şi al bolilor cardiovasculare. Carnea de vită conţine un acid gras anti-cancerigen eficient în lupta cu tumorile gastrice şi cu cele ale colonului.
 

Alimente - În loc de medicamente

Dacă aveţi un colesterol ridicat puteţi încerca o cură de tărâţe de ovăz şi soia. Pentru un tranzit intestinal lent, specialiştii recomandă iaurt şi pâine neagră. Este important să încercaţi să variaţi consumul de alimente funcţionale. Mai bine câte puţin din toate, decât mult dintr-un singur aliment.

Piaţa alimentelor funcţionale, în creştere

Interesul consumatorilor pentru alimentele funcţionale este în creştere în ultimii ani.
O viaţa fizică şi psihică sănătoasă, fără medicamente, îi face pe mulţi să se reorienteze către astfel de produse.
În acest context, piaţa alimentelor funcţionale creşte într-un ritm alert.