Info SănătateaTV.ro: Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala
Duminică, 11 dec 2016      09:56
Cele mai sănătoase 5 alimente

Cele mai sănătoase 5 alimente

08 iunie 2011    

O alimentaţie sănătoasă presupune consumarea diferitelor tipuri de alimente care sunt bune pentru organism. În general se recomandă evitarea prăjelilor sau sosurilor şi includerea în alimentaţie a unor produse bogate în proteine. Un top al celor mai sănătoase 5 produse alimentare include:

1.      Somonul
Somonul este cel mai bun substitut al cărnii. Somonul este o bună sursă de proteine şi acizi graşi Omega 3. Consumul cărnii de somon contribuie la scăderea colesterolului rău (LDL) şi ajută la creşterea colesterolului bun (HDL). Asociaţia Americană a Inimii recomandă consumul a cel puţin două porţii de peşte pe săptămână, în special peşte gras, cum este somonul. Conservele sunt cele mai indicate deoarece ele conţin carne de somon sălbatic.
 
2.      Soia
Produsele din soia sunt un substitut grozav al produselor de carne animală. Boabele de soia conţin numeroase proteine care comprimă toţi aminoacizii esenţiali. Boabele de soia sunt o sursă bogată de calciu, fier, zinc, fosfor, magneziu, vitamina B, acizi graşi Omega 3 şi fibre. Numeroase studii ştiinţifice au demonstrat că un regim alimentar bogat în proteine obţinute din boabele de soia este benefic pestru inimă. Tot mai multe studii publicate susţin şi alte beneficii ale boabelor de soia cum ar fi prevenirea cancerului de sân sau prostată, dar şi a osteoporozei.
 
3.      Legumele verzi
Legumele verzi cum ar fi varza, sparanghelul, broccoli sau fasolea verde sunt o sursă bogată de vitamina A, C, fier, calciu sau fitonutrienţi. Legumele verzi sunt bogate în fibre şi sărace în calorii. Cel mai bun mod de a consuma aceste legume este prin fierberea şi înăbuşirea lor într-o tigaie pentru ca acestea să nu îşi piardă avantajele nutriţionale.
 
4.      Fructele de pădure
Fructele de pădure sunt de departe unele dintre cele mai gustoase şi hrănitoare surse alimentare. Ele conţin vitamina C, acid folic, fibre şi fitonutrienţi. Fructele de pădure proaspete reprezintă unele dintre cele mai puternice alimente antioxidante care ne pot proteja de numeroase boli. Fructele de pădure sunt uşor de preparat. Tot ceea ce trebuie să faceţi este să le spălaţi şi clătiţi, fără să fie neapărat necesară îndepărtarea pieliţei.      
 
În plus, puteţi servi fructele de pădure (proaspete sau preparate la cuptor) ca parte a unui desert delicios.
 
5.      Cerealele integrale
Cerealele integrale conţin câţiva antioxidanţi valoroşi care nu pot fi găsiţi în fructe sau legume. Cerealele integrale sunt bogate şi în vitamina B, E, magneziu, fier sau fibre. Adulţilor li se recomandă consumul zilnic a 3-5 porţii de cereale integrale. Pentru a include cât mai multe porţii de cereale integrale în dietă dumneavoastră înlocuiţi făina albă cu făina integrală de grâu.

De fiecare dată când achiziţionaţi produse alimentare ambalate verificaţi ca eticheta acestora să conţină cuvântul „integral”. Cerealele, biscuiţii, pastele şi pâinea sunt un bun exemplu în acest sens. De asemenea încercaţi să adăugaţi orez brun, quinoa (un tip de cereală bogată în proteine) sau orz în prepararea supei pentru a spori aportul de cereale integrale.

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti