Info SănătateaTV.ro: Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala
Duminică, 11 dec 2016      09:56
Un mic dejun sanatos, pentru o zi plină de energie

Un mic dejun sanatos, pentru o zi plină de energie

06 iunie 2011    
Micul dejun reprezintă cea mai importantă masă a zilei. Pe lângă faptul că ne dă energia necesară pentru a ne efectua cu succes toate obligaţiile din ziua respectiva ajută şi la slăbit. Cercetătorii atenţionează că dacă uităm sau dacă nu avem timp să mâncăm masa de dimineaţă vom avea o zi în care ne vom simţi slăbiţi şi iritaţi. Mai mult decât atât, mâncând micul dejun nu vom face excese alimentare la prânz sau seara. Atenţie! Cei care sar peste micul dejun au şanse de aproape cinci ori mai mari să se îngraşe.
 
Ce mâncăm la micul dejun
Cea mai importantă masă a zilei, micul dejun, trebuie să conţină fibre şi proteine. Omleta, de preferat doar din albuşuri de ou, reprezintă un mic dejun ales de foarte multă lume. Puteţi mânca şi o felie de pâine de graham, nu de pâine albă. Şi iaurtul cu fructe reprezintă un mic dejun sănătos. Ca micul dejun să fie sănătos este recomandat să cumpăraţi un iaurt simplu la care să adăugaţi dumneavoastră fructele. Un ou fiert, un pahar de lapte cu puţină grăsime şi o felie de pâine (nu albă) reprezintă o altă variantă pentru masa de dimineaţă. Foarte mulţi români au început în ultimii ani să consume la micul dejun cereale integrale cu lapte. Acestea reprezintă o masă recomandată pentru dimineaţă. Cerealele pot fi înlocuite şi cu fulgi de ovăz, care se consumă deasemenea cu lapte.
 
Ce nu trebuie să consumăm dimineaţa
Slănina, carnea cu grăsime, alimentele prăjite şi în general mâncatul în exces la micul dejun, nu ne vor ajuta. După o asemenea masă, pe lângă faptul că ne vom simţi obosiţi, punem şi ceva kilograme în plus. Trebuie evitate şi dulciurile, care au multe calorii. Acestea dau energie doar pentru scurt timp, după care stomacul va cere din nou mâncare. Cafeaua şi tutunul reprezintă pentru mulţi, primul lucru pe care îl fac dimineaţa, chiar înainte de a lua micul dejun. Riscul pentru stomac este însă unul foarte mare. Câteva ţigări şi o cafea, consumate în fiecare dimineaţă, pot provoca ulcer sau gastrită. 
 
Un mic dejun sănătos ajută la slăbit
Pe lângă energia zilnică pe care o oferă un mic dejun sănătos, cea mai importantă masă a zilei are o însemnătate foarte mare pentru cei care vor să slăbească. Conform sitului www. health.msn.com, specialiştii susţin că un mic dejun plin de carbohidraţi face minuni pentru cei care vor să scape de kilogramele în exces.
Astfel, cerealele integrale sau ovăzul fac organismul să consume mai multe kilocalorii decât o oră de mers pe jos. Pentru a demonstra această teorie, un grup de cercetători de la Universitatea de Medicină din Nottingham, Marea Britanie, a făcut un studio pe două grupuri de voluntari. Astfel, primul grup a servit la micul dejun lapte degresat şi pâine albă cu unt şi cu gem. Al doilea grup a mâncat iaurt, musli cu lapte, piersici şi suc de mere. Ambele mese au fost proporţionate să aibă acelaşi număr de kilocalorii. Al doilea mic dejun, bazat pe carbohidraţi, a ars mai multe grăsimi decât în timpul unei plimbări de o oră. Aceasta este dovada cea mai clară că micul dejun este o masă cu care trebuie să fim foarte atenţi. Ne poate ajuta să slăbim, să fim plini de energie, dacă mâncăm ce trebuie. La un mic dejun care să ajute eficient la slăbit se pot folosi şi nuci, alune sau zmeură.

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti