Info SănătateaTV.ro: Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala Cum poate afecta stresul sanatatea orala
Duminică, 11 dec 2016      04:15
Sedentarismul

Sedentarismul

14 iulie 2015    
Lipsa mişcării afectează în primul rând aparatul locomotor, iar indirect şi planul afectiv şi psihic. Această tulburare poartă numele de sedentarism.
 
În general, sedentarismul afectează întregul organism, atât funcţiile organice cât şi cele psihice, având consecinţe precum: constipaţia cronică, afectarea inimii prin creşterea colesterolului, lipsa oxigenului în ţesuturi, celule şi organe, atrofiere musculară, tulburări cardiace, cerebrale, hepatice şi renale, obezitate sau chiar tulburări ale metabolismului celular ce pot produce o degenerare canceroasă a celulelor.
 

Sedentarism - Consecinţe

 
Pentru a evita toate aceste neplăceri ale sedentarismului care se pot transforma chiar în afecţiuni grave, se recomandă cât mai multă mişcare.
 
Sedentarismul duce şi la creşterea nivelului de colesterol în sânge. Sursele de colesterol sunt alimentele de provenienţă animală, oricum organismul uman produce colesterol, iar când meniul conţine grăsimi de origine animală, ficatul va fi stimulat să producă mai mult colesterol.
 
Femeile predispuse la sedentarism au un risc crescut de osteoporoză deoarece exerciţiile fizice stimulează fixarea calciului în oase. Majoritatea sedentarilor se confruntă cu tendinţa de îngrăşare, kilogramele în plus fiind un factor de risc pentru bolile cardiovasculare, diabet, unele tipuri de cancer etc. De asemenea, frecvenţa aterosclerozei, a infarctului miocardic şi a accidentului vascular cerebral este de două ori mai mare la persoanele sedentare, decât la persoanele cu o viaţă activă.
 
Ultimele cercetări arată faptul că sedentarismul poate avea efecte chiar mai periculoase asupra organismului decât fumatul din cauza că mortalitatea provocată de sedentarism a fost mai mare decat cea provocată de tutun, iar inactivitatea la adolescenţi poate duce la apariţia unor probleme comportamentale.
 

Cum să evităm sedentarismul?

 
Pe lângă o alimentaţie echilibrată şi un consum optim de lichide, legume şi fructe, exerciţiul fizic sistematic (30 de minute, de minim 3 ori pe săptămână) este cel care creşte calitatea vieţii şi combate cel mai eficient sedentarismul prin faptul că reduce riscul de mortalitate prin infarct miocardic şi accident vascular cerebral, ameliorează hipertensiunea arterială, reduce riscul de apariţie şi complicaţiile diabetului zaharat, reduce riscul de apariţie al obezităţii, ajută la prevenirea şi ameliorarea osteoporozei, scade incidenţa anumitor forme de cancer, în special de colon, activează sistemul imunitar, reduce din obiceiurile dăunătoare (fumat, consum de alcool).

Ultima masă trebuie luată cu cel puţin 2 ore înainte de începerea activităţii fizice pentru a nu suprasolicita organismul. Lipsa activităţii fizice este una dintre principalele cauze de deces din lume, sedentarismul putând cauza aproximativ 2 milioane de decese la nivel global, considerat a fi printre primele 10 cauze de deces din lume, studiile OMS arătând că 60% dintre locuitorii planetei duc o viaţă sedentară

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti