Info SănătateaTV.ro: Vlad Voiculescu: Sistemul sanitar trebuie curatat de frauda si corupție, pentru beneficiul medicilor si avantajul pacientilor Condiții occidentale pentru copiii bolnavi de cancer la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” din Timisoara Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie Vlad Voiculescu: Sistemul sanitar trebuie curatat de frauda si corupție, pentru beneficiul medicilor si avantajul pacientilor Condiții occidentale pentru copiii bolnavi de cancer la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” din Timisoara Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie Vlad Voiculescu: Sistemul sanitar trebuie curatat de frauda si corupție, pentru beneficiul medicilor si avantajul pacientilor Condiții occidentale pentru copiii bolnavi de cancer la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii „Louis Turcanu” din Timisoara Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie
Vineri, 09 dec 2016      21:20
Metode pentru stimularea imunitatii

Metode pentru stimularea imunitatii

16 iulie 2015    
Un sistem imunitar puternic ne ajută să trecem fără griji peste sezonul rece.

Sistemul imunitar - Generalităţi

Alături de o alimentaţie adecvată, la întărirea sistemului imunitar mai contribuie odihna suficientă şi aerisirea camerelor. De asemenea, renunţarea la unele vicii ne poate fi de folos în prevenirea afecţiunilor sezonului rece.
 
În ceea ce priveşte alimentaţia, trebuie să punem accent pe preparatele bogate în vitamina C (acid ascorbic) şi pe suplimentele alimentare indicate.
Legumele şi fructele care conţin această vitamină trebuie consumate proaspete, deoarece prin fierbere îşi pierd o mare parte din substanţele nutritive conţinute.
Dozele cele mai ridicate de vitamina C se găsesc în citrice (kiwi, portocale, lămâi, grepfrut, mandarine), mere, pere şi legume (broccoli, ardei iute, spanac, varză). De asemenea, surse bune de vitamina C mai sunt măceşele, coacăzele, pătrunjelul, conopida, ardeii graşi.

Alimentaţia - Un factor important în menţinerea sănătăţii

Un studiu american întreprins de curând arată că, dintr-un număr de 27 de fructe, kiwi este cel mai bogat în elemente nutritive esenţiale. Mai precis, spun nutriţioniştii americani, kiwi conţine o cantitate mai mare de vitamina C decât o portocală.
Spre exemplu, 100 de grame de kiwi conţin 90 de mg de vitamina C, în timp aceeaşi cantitate de portocale are numai jumătate din doza de vitamina C. Cuprul, o altă substanţă din compoziţia fructului de kiwi, este un mineral cu rol important în menţinerea imunităţii.
Seminţele acestui fruct încorporează toţi nutrienţii necesari organismului uman - proteine, vitamine, minerale.
 
Deşi se spune că portocalele sunt citricele cele mai bogate în vitamina C, după lămâi, medicii au constatat că 100 de grame din acest fruct au numai 50 de mg de acid ascorbic. În aceeaşi cantitate de lămâi, respectiv 100 de grame, se găsesc 40 de mg de vitamina C, iar grepfrutul şi mandarinele au câte 30 de mg.
 
Broccoli este leguma cea mai bogată în vitamina C, fiind echivalentul fructului de kiwi – 100 de grame de broccoli numără 90 de mg de acid ascorbic.
 
Ardeiul iute are 80 de mg vitamina C, iar 100 de grame de spanac sau varză crudă ajung la 30 de mg de vitamina C.
 
La rândului lui, pătrunjelul oferă cam aceeaşi cantitate de vitamina C pe care o conţine un fruct de kiwi.
 

Viciile trebuie eliminate

În ceea ce priveşte viciile, specialiştii atrag atenţia că tutunul „consumă” din cantitatea de vitamina C existentă în organismul fumătorilor, fiecare ţigară „arzând” aproximativ 2 mg de acid ascorbic. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul persoanelor care consumă cantităţi însemnate de alcool.
 

Somnul sănătos este de 7-8 ore pe noapte

 
Chiar dacă mulţi dintre nu se gândeau la acest aspect, şi somnul are un rol vital în menţinerea imunităţii.
 
Un studiu realizat de specialiştii din Grecia a scos la iveală faptul că voluntarii care dormiseră mai mult de câteva ore pe noapte aveau în organism o cantitate de anticorpi de două ori mai mare decât persoanele care se odihniseră prea puţin. Multe persoane sunt de părere că nopţile pierdute se pot recupera la sfârşit de săptămână.
 
Experţii însă nu sunt de aceeaşi părere, argumentând faptul că acest lucru nu este sănătos pentru organism. Atunci când un adult nu reuşeşte să doarmă 7-8 ore pe noapte, capacitatea de concentrare, memoria, controlul emoţional şi abilităţile motorii scad, atenţionează cercetătorii.
 
Odată cu înaintarea în vârstă, calitatea somnului scade de la an la an, de aceea se spune că oamenii în vârstă sunt predispuşi la disfuncţii legate de somn şi dorm mai puţin.

Produse naturiste pentru stimularea imunităţii


Cel mai cunoscut şi eficient produs naturist pentru stimularea imunităţii şi ameliorarea simptomelor de răceală sau gripă este Echinaceea. Fie că este administrată sub formă de tinctură, capsule sau ceai, terapeuţii susţin că echinaceea ajută organismul să producă mai multe globule albe şi interferoni – una dintre cele mai puternice substanţe antiinfecţioase naturale.

De un real ajutor sunt şi tabletele de vitamina C, însă medicii ne sfătuiesc să nu depăşim doza maximă de un gram pe zi. În caz contrar, pot apărea dereglări hormonale.

Obiceiuri sănătoase

Medicii ORL-işti recomandă aerisirea încăperilor şi a biroului de la locul de muncă chiar şi în zilele geroase şi meţinerea unei temperaturi până la 20 de grade Celsius.

Doar în cazul persoanelor izolate la domiciliu din cauza răcelii, gripei sau a diferitelor afecţiuni respiratorii, temperatura din cameră poate să urce la 24-26 de grade Celsius. Şi în această situaţie însă, camera trebuie foarte bine aerisită.  

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti