Info SănătateaTV.ro: Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie OMS: 1 din 8 decese in intreaga lume este cauzat de aerul poluat; acesta afecteaza 80% dintre persoanele care locuiesc in orase Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie OMS: 1 din 8 decese in intreaga lume este cauzat de aerul poluat; acesta afecteaza 80% dintre persoanele care locuiesc in orase Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Cluj-Napoca a implementat un sistem informatic integrat pentru laboratorul de radiologie OMS: 1 din 8 decese in intreaga lume este cauzat de aerul poluat; acesta afecteaza 80% dintre persoanele care locuiesc in orase
Joi, 08 dec 2016      22:08

Alimentaţia vegetariană

30 martie 2009    

Cristian Mărgărit, Consultant în Nutriţie şi Fitness

Adoptarea unei diete vegetariane constituie o opţiune luată în calcul din ce în ce mai frecvent, de către multe persoane. Subiectul alimentaţiei vegetariene antrenează însă şi multe polemici. Unii specialişti susţin că o astfel de dietă este mai sănătoasă şi benefică în multe afecţiuni cronice, în timp ce alţii afirmă că poate determina carenţe nutriţionale.

Cristian Mărgărit, consultant în nutriţie şi fitness, ne furnizează informaţii utile despre alimentaţia vegetariană, ce ar trebui să consumăm şi ce este indicat să evităm, pentru a avea o alimentaţie echilibrată, bogată în nutrienţi.

Soia se regăseşte în multe meniuri vegetariene. Cristian Mărgărit ne atrage atenţia asupra faptului că majoritatea produselor pe bază de soia din comerţ sunt însă industrializate şi ca urmare a acestui proces, proteinele de soia sunt însoţite de o serie de toxine şi reziduuri chimice.

Potrivit rezultatelor unui studiu, soia afectează şi fertilitatea masculină, unii specialişti atribuindu-i chiar numele de „pastila anticoncepţională vegetală”. Cristian Mărgărit recomandă, în schimb, asigurarea aportului de proteine din alimente precum: fasole, mazăre, linte, ciuperci, nuci, alune, seminţe şi de asemenea, evitarea excesului de carbohidraţi, care conduc la depozitarea kilogramelor în plus. Succesul dietei vegetariene este oferit de diversitatea de alimente, alegerea unor surse variate de proteine, grăsimi, vitamine şi minerale, necesare organismului.
 

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti