Info SănătateaTV.ro: Directorul Regional pentru Europa al OMS: Vaccinarea inseamna siguranta, protectie si imunitate pentru copil Vaccinarea: o problema de sanatate publica. Copii, dincolo de cifre. Fiecare copil merita sansa la o viata sanatoasa Directorul Regional pentru Europa al OMS: Vaccinarea inseamna siguranta, protectie si imunitate pentru copil Vaccinarea: o problema de sanatate publica. Copii, dincolo de cifre. Fiecare copil merita sansa la o viata sanatoasa Directorul Regional pentru Europa al OMS: Vaccinarea inseamna siguranta, protectie si imunitate pentru copil Vaccinarea: o problema de sanatate publica. Copii, dincolo de cifre. Fiecare copil merita sansa la o viata sanatoasa
Duminică, 30 apr 2017      02:11

Dr. Gabriela Crețeanu: Micul dejun reprezintă unul dintre cele mai simple și eficiente moduri de a mânca sănătos

06 februarie 2015    

Micul dejun sănătos este o modalitate eficientă de a reduce factorii de risc care contribuie la declanșarea diabetul zaharat și a  bolile cardiovasculare, de altfel două afecțiuni ce sunt răspunzătoare de decesele a milioane de oameni în întreaga lume.

„Luat în fiecare dimineață micul dejun reprezintă unul dintre cele mai simple și eficiente moduri de a mânca sănătos. Persoanele care mănâncă micul dejun în mod regulat își controlează în primul rând mult mai bine greutatea, își aduc un aport de fibre alimenatare, de vitamine, de calciu și mai puține grăsimi și colesterol. Știm că mesele mai bogate din punct de vedere al aportului caloric trebuie să se regăsească în prima parte a zilei, deci să fie reprezentate de micul dejun și de prânz. Vom avea astfel o mai bună capacitate de concentrare, în prima parte a zilei. De asemenea micul dejun asigură și  o creștere a capacității cognitive prin stimularea memoriei și prin îmbunătățește performanțelor pe tot parcursul zilei”, a declarat dr. Gabriela Crețeanu, șeful Centrului de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice Suceava.
 
Potrivit specialiștilor în diabet, nutriție și boli metabolice, micul dejun sănătos ar trebui să însumeze 25% din totalul energetic pentru o zi.