Info SănătateaTV.ro: Ziua Internationala a Implantului Cohlear - 25 februarie Ziua Internationala a Bolilor Rare: 1 million de pacienti cu boli rare in Romania, majoritatea nediagnosticati Ziua Internationala a Implantului Cohlear - 25 februarie Ziua Internationala a Bolilor Rare: 1 million de pacienti cu boli rare in Romania, majoritatea nediagnosticati Ziua Internationala a Implantului Cohlear - 25 februarie Ziua Internationala a Bolilor Rare: 1 million de pacienti cu boli rare in Romania, majoritatea nediagnosticati
Sâmbătă, 25 feb 2017      20:23

(P) Importanta sanatatii picioarelor in viata de sportiv

11 octombrie 2016    
Sănătatea picioarelor este esențială pentru fiecare dintre noi, însă pentru alergători poate face diferența între a câștiga și a rămâne în urma liniei de finish. Pregătirea picioarelor pentru o cursă, antrenamentul, încălzirea, alergarea propriu-zisă, efortul, recuperarea, toate fac parte din cronica unui ultra-maraton în care alergătorii trebuie să fie în formă maximă, depinzând sută la sută de starea picioarelor lor.
 
2X2 RACE este singura cursă din România care se desfășoară integral la peste 2000m altitudine, având o lungime de 45km și, ținând cont de cei 4200m diferență pozitivă de nivel, este deosebit de tehnică fiind, cu siguranță, unul dintre cele mai dificile ultra-maratoane montane din lume.Anul acesta, la finalul lunii august, la Bâlea Lac, a fost dat startul celei de-a cincea ediții a cursei, la care au luat parte 500 de sportivi.
 
Alergătorii au fost selectionați după îndeplinirea unor cerințe de acceptare, din care să reiasă faptul că au experiență cel puțin moderată în alergare montană, pentru a putea face față uriașului efort fizic și psihic la care au fost supuși.
 
Un alergător montan trebuie să se odihnească timp de câteva zile înainte de o astfel de cursă, să urmeze un regim alimentar strict, să urmeze un program de atrenamente de aproximativ patru zile pe săptămână și să își pregătească picioarele pentru efortul depus.
 
,,Pentru fiecare cursă pe munte trebuie să te pregătești intens, bineînțeles. Trebuie să faci alergări urcând și coborând, pentru a-ți întări musculatura și bineînțeles că trebuie să alergi mult, pe distanțe mari, pentru a fi în formă pentru distanțe de acest fel, cum ar fi 18 km sau chiar mai lungi.  (...) Ținem legătura cu un dietetician, care ne invață cum să ne hrănim potrivit, ce să mâncăm înainte de cursă, în timpul cursei, cât de importantă este hidratarea, cum să nu ne pierdem rezistența și chiar cunoștința, să fim conștienți. În special în timpul zilelelor călduroase.(...) Trebuie să ne gândim în primul rând la pantofi de alergare foarte buni. În special la pantofi buni pentru cursele montane. Pentru că suprafața de alergare este foarte dificilă, chiar stâncoasă, deci trebuie să cumpărăm pantofi buni și bineînțeles că trebuie să te antrenezi, nu doar să alergi, ci în special să te antrenezi într-o sală de sport. Asta e ceea ce facem, pentru că în special când cobori în alergare, trebuie să ai picioare foarte puternice, în special mușchii picioarelor, de aceea exersăm în sala de sport”, a declarat pentru www.sănătateatv.ro Monika Mikolajczyk-Sowa, alergătoare la 2x2 Race din Polonia.
 
Fiecare alergător trebuie să acorde o atenție specială sănătății picioarelor, întrucât un maraton presupune riscuri și suprasolicitare în special pentru membrele inferioare.
Un alergător își poate pregăti picioarele înainte de un maraton în diferite feluri. În primul rând trebuie să realizeze numeroase alergări - pe soluri variate, pe teren cât mai diversificat, și, de asemenea, să facă urcări și coborâri.
 
În acest context, Asociația de Podiatrie, care promovează sănătatea picioarelor și educă în acest sens populația, a venit în sprijinul ultra-maratonului 2x2 RACE, oferind informații, sfaturi, materiale și suport maratoniștilor.
 

,,Singurul echipament necesar unui alergător este reprezentat de pantofii de alergare, pentru că cel mai important este contactul dintre corp și sol și atunci trebuie întotdeauna să aibă un pantof de alergare potrivit, trebuie să știe să calce corect, iar aici Asociația de Podiatrie ne poate învăța câte ceva. Deși credem că pășim corect, s-ar putea să ne înșelăm și de acolo să apară diferite probleme, pe care e bine să le prevenim, decât să le tratăm. (...) La coborâri șocurile sunt imense, ei fac pași de câte trei-patru metri, la mare viteză, iar atunci piciorul suportă niște șocuri foarte puternice. Să conștientizăm problemele cu care ne-am putea confrunta este imperativ. (...) Riscul de accidentare există. Noi încercăm pe cât posibil să îl diminuăm filtrând concurenții de la cursă. Vorbim despre luxații, entorse, căzături, crampe, lipse acute de calciu sau magneziu”, a declarat pentru www.sănătateatv.ro Florin Băraș, organizator 2x2 RACE

rovaccin