Info SănătateaTV.ro: MS: In anul 2017, toate maternitatile vor fi dotate cu 335 de aparate pentru screening auditiv pentru nou-nascuti Planul Strategic Multianual privind Resursa Umana din Sănătate în România a fost lansat MS si BEI au semnat acordul prin care se va oferi consultanta gratuita pentru construirea a trei spitale regionale in Romania Noul ordin al MS pentru aprobarea regulamentului Concursului pentru managerii de spitale, in dezbatere publica MS: In anul 2017, toate maternitatile vor fi dotate cu 335 de aparate pentru screening auditiv pentru nou-nascuti Planul Strategic Multianual privind Resursa Umana din Sănătate în România a fost lansat MS si BEI au semnat acordul prin care se va oferi consultanta gratuita pentru construirea a trei spitale regionale in Romania Noul ordin al MS pentru aprobarea regulamentului Concursului pentru managerii de spitale, in dezbatere publica MS: In anul 2017, toate maternitatile vor fi dotate cu 335 de aparate pentru screening auditiv pentru nou-nascuti Planul Strategic Multianual privind Resursa Umana din Sănătate în România a fost lansat MS si BEI au semnat acordul prin care se va oferi consultanta gratuita pentru construirea a trei spitale regionale in Romania Noul ordin al MS pentru aprobarea regulamentului Concursului pentru managerii de spitale, in dezbatere publica
Marţi, 06 dec 2016      21:51

Autismul - simptome si tratament

13 februarie 2009    

Autismul este considerat tulburare psihică la copil şi este codificat ca tulburare pervazivă de dezvoltare. O tulburare de dezvoltare, dezvoltare anormală a copilului modificată, distorsionată în principal vizând relaţiile sociale anormale pe care copilul le stabileşte cu lumea. Relaţiile sociale sunt afectate din plin în cazul autismului infantil. Relaţiile sociale afectate înseamnă de fapt, comunicarea. Aceşti copii nu ştiu să comunice cu lumea.


Cauzele autismului sunt genetice. Genetic înseamnă că genomul uman este este modificat şi că aceşti copii prezintă o vulnerabilitate genetică la a dezvolta tulburarea pervazivă de dezvoltare. Diferenţa între un copil care suferă de autism şi un copil normal poate fi observată foarte uşor. Diferenţele sunt majore: un copil normal te priveşte în ochi, zâmbeşte, înţelege comportamentul non-verbal, în timp ce copilul autist nu priveşte în ochi, trăieşte într-o lume a lui, aleargă în jurul nostru, vede, aude, dar însă nu răspunde la comenzi, nu poate răspunde la întrebările obişnuite.

Părintele poate bănui cu uşurinţă că are un copil care suferă de autism. Sunt bine informaţi pe internet pentru citirea simptomelor şi atunci se prezintă imediat la medicul de familie. Sunt necesare o serie de teste pentru stabilirea unui diagnostic corect. Aceste teste sunt: ADI şi ADOS- două chestionare de altfel foarte importante. Aceste teste constau într-o serie de întrebări şi chestionare adresate părinţilor, prin care se evaluează comportamentul copilului. Printre simptome se numără discontactul psihic şi afectiv: copilul ne priveşte dar parcă nu ne vede, copilul înţelege şi execută anumite comenzi, dar numai atunci când doreşte el asta. Pare a avea limbaj, dar de fapt nu are un limbaj verbal, ci are numai un limbaj non-verbal. De cele mai multe ori el nu răspunde la comenzi. Semnele foarte mici pot fi identificate încă în perioada de sugar (la 6-9 luni). În mod normal, la 9 luni copilul trebuie să reacţioneze, iar dacă nu reacţionează înseamnă că prezintă deja primele semne ale autismului infantil. Tratamentul este unul extrem de dificil, un tratament educaţional, în principal psihologic de tip comportamental cognitiv.
Există mai multe tipuri de terapii pentru autismul infantil şi anume: Terapia tip ABA (în 6 luni copii ajung să vorbească, să comunice şi să relaţioneze cu cei din familie în principal); terapia de tip PEX sau TICI - tehnici care pot fi aplicate cu succes şi care folosesc recompensa ca mecanism primordial de educaţie.Copilul execută o sarcină pentru că primesc o anumită recompensă, socială sau materială. Tratamentul se individualizează 6 luni - se lucrează cu acelaşi copil 4 ore pe zi - patru tutori sau 2, lucrând fiecare 2 ore apoi transmiţându-şi informaţiile de la o şedinţă la alta. Acesta este minimum de interval- maxim 8 ore pe zi pe o perioadă de 6 luni, respectiv 1 an.
 

Conferinta medicilor pneumologi rezidenti