Info SănătateaTV.ro: Transplantul Medular in Romania: Realitati si Perspective de Viitor Transplantul Medular in Romania: Realitati si Perspective de Viitor Transplantul Medular in Romania: Realitati si Perspective de Viitor
Sâmbătă, 24 iun 2017      05:00

Recuperarea şi integrarea sociala a copiilor cu autism

08 mai 2009    

 

Autismul este o boală care se caracterizează prin scăderea capacităţii de a interacţiona pe plan social şi de a comunica, pacienţii având un comportament stereotipic şi repetitiv. Simptomele autismului apar de obicei înaintea vârstei de 3 ani.

Monica Munteanu, Psiholog la Centrul Sf. Mihail din cadrul Fundaţiei „Copii în dificultate” subliniază faptul că în cazul autismului sunt afectate toate ariile de dezvoltare ale unui copil. Copiii cu autism prezintă carenţe de limbaj şi de socializare. Un copil autist nu poate să îndeplinească toate cerinţele specifice unei vârste. 

 Monica Munteanu precizează faptul că încă nu au fost detectate cauzele care declanşează această afecţiune, autismul fiind catalogat drept o boală genetică.

Deşi nu există tratament pentru autism, noile cercetării medicale demonstrează că intervenţia precoce, efectuată în modul de comportare al pacientului, are un rol primordial în tratarea autismului.

Referitor la programele de recuperare, psihologul Monica Munteanu menţionează faptul că acestea sunt personalizate. În cadrul programelor, copilul este învăţat să identifice obiecte şi să imite. Prin aceste programe de recuperare, copilul cu autism învaţă să comunice. Pentru comunicarea non-verbală, psihologul Monica Munteanu recomandă pictogramele, datorită faptului că prin acestea se realizează un schimb de imagini între profesor şi copil.

Programele de recuperare prevăd şi terapia logopedică. Rodica Firoiu, logoped în cadrul Centrului Sf. Mihail vorbeşte despre faptul că relaţia logoped-copil autist se construieşte treptat, având în vedere faptul că aceşti copii trebuie trataţi asemenea unor copii normali.

Logopedul Rodica Firoiu precizează faptul că terapia logopedică presupune întâi de toate o evaluare psihologică, apoi o evaluare logopedică , după care urmează programul de recuperare personalizat.