Info SănătateaTV.ro: Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale
Duminică, 17 dec 2017      19:39
X

Fii la curent cu ultimele știri din sănătate


Urmărește Sănătatea TV pe Facebook


Contactează-ne!
17 Martie, Ziua Mondiala a Somnului

17 Martie, Ziua Mondiala a Somnului

17 martie 2017    

 Ziua Mondială a Somnului, marcată astăzi pentru al 10-lea an consecutiv, îşi doreşte să sensibilizeze publicul la nivel mondial cu privire la tulburările de somn și impactul acestora asupra vieţii, dar și asupra sistemului de sănătate și societate.

 
Ziua Mondială a Somnului se desfășoară în anul 2017 sub sloganul „Dormi liniștit. Încurajează viața”. Se doreşte astfel tragerea unui semnal de alarmă cu privire la importanța somnului în buna funcţionare a organismului şi în prevenţia unor afecţiuni.
 
Deși cele mai multe tulburări de somn pot fi prevenite sau tratabile, aproximativ o treime dintre pacienți caută sprijinul unui profesionist cu competențe în somnologie, se arată într-un comunicat de presă al Societăţii Mondiale a Somnului postat pe site-ul organizaţiei.
 
În ceea ce priveşte prevalenţa bolilor, cercetările au arătat că riscul de apariție a unui accident vascular cerebral este mult mai crescut în cazul persoanelor care au sindrom de apnee în somn obstructivă (SASO). Insuficiența cardiacă reprezintă o altă patologie răspândită în 12-16% din cazurile cu SASO, potrivit Societăţii Mondiale a Somnului.
 
În ceea ce privește impactului tulburărilor de somn în starea de sănătate mintală, studiile au arătat că persoanele cu insomnie suferă frecvent de anxietate și depresie.
 
O altă consecință gravă a privării de somn este ațipirea la volan.
 
Pentru a îmbunătăți calitatea somnului, Societatea Mondială a Somnului recomandă populaţiei să respecte câteva reguli de igiena somnului, printre care: stabilirea unei ore de culcare și a unui timp de trezire, o durată a somnului de după-amiază nu mai mare de 45 de minute, evitarea consumului unei cantități excesive de alcool cu patru ore înainte de culcare și evitarea fumatului, evitarea consumului de produse care conțin cofeină (cafea, ceai, ciocolată și băuturi acidulate) cu șase ore înainte de culcare şi a alimentelor grele, condimentate sau care conțin zahăr cu patru ore înainte de culcare. De asemenea, mişcările fizcie trebuie efectuate regulat dar nu chiar înainte de culcare, camera de dormit trebuie să fie bine aerisită şi cu o temperatură optimă, toate zgomotele care distrag atenţia trebuie eliminare, iar sursele de lumină trebuie îndepărtate.
 
Ziua Mondială a Somnului a fost iniţiată de Societatea Mondială a Somnului.
 
 
Sursa: SanatateaTV