Info SănătateaTV.ro: Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale Cum protejam spatele copiilor- posturi corecte si mobilierul adecvat pentru buna dezvoltare a coloanei vertebrale
Luni, 18 dec 2017      10:33
X

Fii la curent cu ultimele știri din sănătate


Urmărește Sănătatea TV pe Facebook


Contactează-ne!
CEDCD: 52% dintre copiii cu dizabilitati sunt izolati in scoli speciale, unde sunt expusi riscului de abuzuri si neglijenta

CEDCD: 52% dintre copiii cu dizabilitati sunt izolati in scoli speciale, unde sunt expusi riscului de abuzuri si neglijenta

04 decembrie 2017    

În contextul Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități, marcate în data de 3 decembrie, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi a atras atenția asupra situației copiilor români cu dizabilități. Potrivit comunicatului de presă emis de instituție, în România sunt înregistrați oficial 71.245 copii cu dizabilități.

 

Reprezentanții instituției susțin însă, că, în realitate, numărul acestora ar putea să depășească 100 de mii, diferența în cifre fiind determinată de faptul că procesul de obținere a certificatului de handicap este costisitor și complicat, iar numeroase familii nu îl parcurg.
 
Potrivit comunicatului de presă emis de CEDCD, 60.645 dintre copiii români cu dizabilități au vârstă școlară, iar dintre aceștia 17.975 sunt neșcolarizați, deoarece nici școlile speciale, nici cele de masă nu sunt dispuse să-i accepte.
 
CEDCD reamintește că, în urmă cu zece ani, România a semnat Convenția ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități,  în cadrul căreia autoritățile s-au angajat și să transforme școlile de masă în școli incluzive, capabile să acomodeze toate tipurile de copii. Cu toate acestea, potrivit datelor citate de către CEDCD, aproape 30% dintre copiii cu dizabilități nu sunt școlarizați, iar aproximativ 52% sunt segregați în școli speciale, unde de cele mai multe ori sunt expuși riscului major de abuzuri și neglijență.
 
„Copiii cu dizabilități au un potențial real să devină adulți funcționali și contributori în societate, așa cum o demonstrează realitatea din Europa Occidentală, SUA, Australia. Iar acest lucru nu depinde doar de resurse, ci în primul rând de voință politică, bună credință și dorința de a ne face traba cu seriozitate fiecare dintre noi”, a spus președintele CEDCD, Mădălina Turza.
 
În acest context, CEDCD atrage atenția că șansa integrării în societate după absolvirea acestor școli este practic inexistentă. Potrivit reprezentanților centrului, în școlile de masă copiii cu dizabilități nu sunt bineveniți. Fie sunt respinși la înscriere, fie pe parcurs sunt eliminați cu sprijinul profesorilor și al părinților de copii tipici, ceea ce reprezintă o formă gravă de discriminare.
 
„Copiii cu dizabilități din România nu se regăsesc nici măcar în statisticile Institutului Național de Statistică. Rata abandonului școlar din România este calculată fără a-i lua măcar în calcul. Credem că însuși acest fapt în sine atestă faptul că zeci de mii de copii români sunt pur și simplu ignorați de Guvern și societate”, a adăugat Mădălina Turza.
 
De asemenea, CEDCD subliniază faptul că profesorii din școlile de masă nu sunt pregătiți să lucreze cu elevi cu dizabilități, iar autoritățile centrale nu îi sprijină în niciun fel.
Sursa: SanatateaTV