Digerarea completă a mâncării durează între 24 și 72 de ore, în funcție de alimentele consumate și existența sau nu a unor probleme digestive. În cele mai multe cazuri, mâncarea trece prin stomac și intestinul subțire în 6-8 ore, după care avansează spre intestinul gros.

Timpul exact în care alimentele sunt digerate depinde de mai mulți factori, între care tipul de produse consumate sau sexul persoanelor. Cu toate acestea, există câteva sfaturi de care putem ține cont pentru a avea o digestie ușoară. Iată care sunt recomandările specialiștilor:

1. Asigurați-vă că aveți o dietă echilibrată

Pentru a vă asigura că aveți o digestie sănătoasă consumați alimente bogate în fibre precum avocado, nuci, semințe, mere, legume, cereale integrale. Acestea grăbesc circuitul mâncării în organism, previn constipația și ajută la slăbit. La polul opus se află carnea roșie, care este greu digerabilă și ar trebui consumată sporadic. De asemenea, mâncărurile procesate și de tip fast-food sunt bogate în grăsimi, îngreunând digestia. Sunt, de asemenea, o sursă de aditivi și zahăr, fapt ce poate pune în pericol sănătatea.

2. Hidratați-vă

Consumul unei cantități suficiente de lichide poate preveni constipația și ajută tranzitul intestinal, spun specialiștii.

3. Consumați produse probiotice

Probioticele sunt așa-numitele bacterii bune, care ajută la menținerea unei flore intestinale echilibrate, reducând numărul bacteriilor dăunătoare. Între alimentele bogate în probiotice se numără: iaurtul natural, kefirul sau legumele fermentate. Asigurați-vă însă, că pe lângă probiotice consumați și produse bogate în fibre.

4. Faceți mișcare regulat

Mișcarea zilnică ajută tractul digestiv, dar și restul organismului. Majoritatea oamenilor consideră că o plimbare ușoară după fiecare masă reduce senzația de balonare, apariția gazelor și constipația.

5. Reduceți nivelul de stres din viața voastră

Stresul poate îngreuna digestia și poate contribui la apariția, arsurilor, crampelor și balonării, atrag atenția specialiștii. Potrivit acestora, nivelul de stres poate fi redus prin yoga, meditație și efectuarea unor exerciții simple de respirație. De asemenea, este foarte important ca, zilnic, să dormim suficient.

6. Tratați-vă problemele de sănătate

Anumite afecțiuni medicale pot cauza probleme digestive. Oamenii care suferă de el ar trebui să păstreze constant legătura cu medicii care îi tratează pentru a-și gestiona simptomele și a reduce neplăcerile digestive. 

SănătateaTV.ro