Zilele trecute, consiliul de conducere al Agenției Europene a Medicamentului (EMA) s-a reunit pentru prima dată la noul sediu al Agenției din Amsterdam. EMA și-a mutat oficial sediul de la Londra la Amsterdam începând cu data de 11 martie.

Discuțiile din cadrul întâlnirii consiliului de conducere al EMA au vizat, printre altele, impactul potențial al Brexit-ului asupra stocurilor de medicamente și asupra lanțului de furnizare de medicamente în Europa.

În acest sens, Agenția Europeană a Medicamentului s-a angajat să publice în cel mai scurt timp un ghid pe bază de întrebări și răspunsuri care să informeze atât pacienții europeni, cât și profesioniștii din sistemele de sănătate cu privire la pregătirile pe care autoritățile europene le iau pentru a asigura continuitatea stocurilor de medicamente în contextul unui Brexit fără acord.

Mulți producători și distribuitori de medicamente alegeau să efectueze testele obligatorii pe loturi de medicamente în Marea Britanie. Regulamentul EMA obligă statele europene să efectueze aceste teste de siguranță a medicamentelor într-un stat membru UE. Odată cu ieșirea Marii Britanii din UE, producătorii trebuie să găsească rapid alternative de testare. Acest lucru poate duce la întârzieri inevitabile în livrarea unor medicamente.

Un alt subiect important pe tema de discuții ține de faptul că EMA funcționează în acest moment la capacitate redusă – Agenția a pierdut un sfert din personal în procesul de mutare al sediului de la Londra la Amsterdam. Asta înseamnă că o parte din procesele neesențiale sunt în acest moment întârziate, pentru ca activitățile principale ale Agenției – care țin de evaluarea, autorizarea și supravegherea medicamentelor de uz uman – să funcționeze la parametri optimi.

Ultimul update: 23 martie 2019

Autor:

Monica Georgescu

Monica Georgescu este jurnalist medical/de știință.