Aproape 5% din populaţia Capitalei nu a primit taloanele pentru analize în cadrul Programului Naţional de Evaluare a Stării de Sănătate a Populaţiei.

"Sunt multe taloane returnate la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) din diferite motive" a declarat pentru AGERPRES, preşedintele CASMB, dr. Adina Geană, care a precizat că CNAS are un contract cu Poşta Română, care primeşte de la Imprimeria Română taloanele pe care apoi le distribuie cetăţenilor.

Reprezentantul CASMB a spus că între motivele pentru care au fost returnate taloanele se numără datele inexate primite de la Evidenţa Populaţiei, astfel încât apar persoane decedate, cu CNP-ul incorect sau fără domiciliu corect.

Situaţii similare se regăsesc şi la celelalte Case de Asigurări Judeţene. În Bucureşti aproape 500 de persoane au venit să aducă taloanele pentru persoane care nu mai locuiau la adresa la care au fost trimise. Reprezentanţii Poştei Române, pe de altă parte nu pot afirma cu certitudine că poştaşii merg la adrese.

Dr. Geană a spus că a înfiinţat trei linii telefonice destinate exclusiv informaţiilor pe tema taloanelor pentru bucureşteni. Întrebările pot fi adresate la numerele 0316 902 002, 0316 902 003, 0316 902 004. Începând cu data de 5 iunie se pot solicita operatorilor, date privind existenţa talonului şi modalitatea prin care titularul poate intra în posesia acestuia.

CASMB recomandă cetăţenilor să evite deplasările direct la sedii, fără o verificare telefonică prealabilă, astfel încât restituirea să se desfăşoare în condiţii optime.

Pentru a ridica talonul, titularul sau împuternicitul trebuie să prezinte actul de identitate în original şi copie, după caz, documente care să ateste împuternicirea.

În prezent, la CASMB a fost înfiinţat un departament care se ocupă de verificarea taloanelor şi includerea lor în tabele în ordine alfabetică, astfel încât cetăţenii să poată fi mai uşor găsiţi şi îndrumaţi către sediile unde se află taloanele.

Sursa: Agerpres  

SănătateaTV.ro