Parțial, ficatul este alcătuit din grăsimi, dar un conținut mult prea ridicat al acesteia poate indica prezența bolii ficatului gras. Primul tratament pentru această afecțiune îl reprezintă schimbarea dietei și mișcarea.

Un punct de plecare în acest sens îl reprezintă reducerea numărului de calorii consumate și consumul unor alimente bogate în fibre și proteine. De asemenea, este extrem de important și consumul alimentelor care reduc inflamația sau care ajută organismul să-și repare celulele.

Pe lângă aceste recomandări generale există totuși și câteva alimente benefice în tratarea bolii ficatului gras, între care:

Usturoiul

Usturoiul este utilizat în multe diete și poate fi benefic și pentru persoanele care suferă de boala ficatului gras. Un studiu publicat recent, arată că pudra de usturoi poate contribui la reducerea greutății și a grăsimii din organismul celor care suferă de această afecțiune.

Cafeaua

Potrivit unui raport apărut în revista Annals of Hepatology, cafeaua conține acid clorogenic, un compus puternic despre care se știe că are efecte antioxidante și proprietăți anti-inflamatorii. De asemenea, el ajută la reducerea colesterolului și a hipertensiunii. Dincolo de aceste aspecte, studii realizate în domeniu arată că în sine, cafeaua previne apariția bolii ficatului gras.

Acizii grași Omega-3

Un studiu recent arată că acizii grași omega-3 îmbunătățesc nivelul de grăsime din ficat și cel al colesterolului bun în rândul persoanelor care suferă de boala ficatului gras. Acizii omega 3 se găsesc în alimente precum somon, sardine sau nuci.

Broccoli

Consumul variat de legume este recomandat persoanelor care suferă de boala ficatului gras, însă specialiștii recomandă ca din dietă să nu lipsească broccoli. Un articol apărut în Journal of Nutrition arată că, pe termen lung, la cobai, consumul de broccoli a prevenit depunerea grăsimii pe ficat.

Ceai verde

Potrivit unui studiu publicat recent, în World Journal of Gastroenterology, ceaiul verde poate ajuta la reducerea procentului de grăsime din corp și la scăderea nivelului de grăsime din sânge. De asemenea, numărul mare de antioxidanți din ceaiul verde pot fi și ei benefici.

Avocado

Fructele de avocado sunt bogate în grăsimi sănătoase, dar conțin și nutrienți anti-inflamatori și fibre solubile, care pot ajuta la reducerea nivelului de zahăr și a stresului oxidativ din organism.

Soia

Potrivit unui studiu publicat recent, soia pare să ajute la echilibrarea efectelor aportului simplu de carbohidrați și poate reduce nivelurile de zahăr din sânge. De asemenea, ajută organismul să mențină masa musculară și să reducă greutatea totală. 

SănătateaTV.ro