La 15 ianuarie, Ministerul Sănătății împreună cu UNICEF România au lansat o campania de promovare a vaccinării. „Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie națională care are ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării.

 

Vaccinarea salvează vieți

 

Mesajul campaniei ține să reamintească părinților și publicului larg că vaccinarea salvează milioane de vieți anual în întreaga lume. Cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte copilului său este o copilărie fericită, în care copilul să se joace, să se bucure de libertate și totodată să fie în siguranță. Vaccinurile îi ajută pe părinți să ofere acest dar.

„Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii, au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își protejeze copiii în cunoștință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare”, a declarat Sorina Pintea, Ministrul Sănătății.

 

Vaccinurile sunt sigure și eficiente, iar vaccinarea e gratuită

 

„Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, copilăria”, a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.

„Copilăria, cel mai frumos cadou” este o campanie integrată, ce va fi prezentă pe posturile de televiziune, în presa scrisă și în online, cu o componentă outdoor. Campania beneficiază de sprijinul ambasadorilor UNICEF și OMS în România, precum și al altor lideri de opinie. Este o continuare a unei campanii door-to-door de informare inițiată anul trecut de Ministerul Sănătății. Campania a vizat informarea părinților și vaccinarea copiilor din comunități vulnerabile, în care rata vaccinării era foarte scăzută. În urma campaniei, rata de vaccinare în acele comunități a crescut la peste 90%.

 

Încredere în medic

 

„Eu am avut încredere în doctor, că vrea ce e mai bine pentru copilul meu”, a spus Didina Maldan, unul dintre părinții din Buhuși care și-a vaccinat toți cei șapte copii în cadrul campaniei desfășurate de către Ministerul Sănătății în parteneriat cu OMS și UNICEF. Campaniile door-to-door de informare și vaccinare în diferite zone din țară vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, a anunțat ministerul sănătății.

Ultimul update: 15 ianuarie 2019

Autor:

Monica Georgescu

Monica Georgescu este jurnalist medical/de știință.