În perioada aprilie-iunie 2019, se va derula campania „Rămâi în joc! Adolescență fără alcool!”. Acțiunea este organizată de Asociația Spirits România, reprezentant al producătorilor și importatorilor de băuturi spirtoase din România, împreună cu Federația Română de Fotbal și Mega Image.

„Rămâi în joc! Adolescență fără alcool!” este o companie de educare și informare care are drept scop prevenirea și combaterea consumului de alcool în rândul minorilor. Consumul de alcool de la vârste fragede provoacă efecte catastrofale asupra organismului, afectând atât sănătatea mintală a viitorului adult, cât și sănătatea fizică.

78% din adolescenții români în vârstă de 16 ani au consumat cel puțin o dată o băutură alcoolică și aproape o treime au trecut prin mai multe episoade de ebrietate, arată un studiu ESPAD (proiect european de cercetare în școli privind consumul de alcool și alte droguri). Vârsta medie la care tinerii au încercat prima dată să consume băuturi alcoolice este de 14 ani.

Potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății, în România, consumul de alcool începe timpuriu în cazul a 19,8% din fetele adolescente și în cazul a 40,4% din băieții adolescenți.

Cu sprijinul Ministerului Educației, campania derulată anul acesta contribuie la susținerea eforturilor de educare privind consecințele negative ale consumului de alcool în rândul adolescenților și vine în ajutorul cadrelor didactice prin elaborarea unui ghid educațional. Broșura va fi lansată în luna mai și va conține metode și tehnici educaționale și psihopedagogice de prevenție și contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor.

Ultimul update: 9 aprilie 2019

Autor:

Ștefania Doroftei

Ștefania Doroftei este jurnalist cu experiență în radio, televiziune și presa scrisă.