Consumul de carne albă, precum cea de pasăre, are exact același efect asupra nivelului colesterolului în organismul uman ca și consumul de carne roșie, arată un studiu realizat de cercetătorii de la University of California.

Proteinele din surse vegetale, precum din legume, lactate și leguminoase, ca fasolea, au cel mai bun efect asupra colestorulului, arată studiul publicat în American Journal of Clinical Nutrition.

Grăsimile săturate cresc nivelul de LDL, aşa-numitul colesterol rău”, mai precis lipo-proteinele cu densitate scăzută. Iar această substanță vâscoasă poate să se acumuleze în artere, ducând la infarct sau la accident vascular cerebral. Grăsimile saturate, majoritatea provenite din surse animale, includ unt, grăsime sau pielea de la păsări.

 

Concluziile studiului

 

Peste 100 de femei și bărbați sănătoși, cu vârste cuprinse între 21 și 65 de ani, au consumat, în intervale de câte patru săptămâni, trei diete: una bazată pe carne roșie, în special vită, una bazată pe carne albă, în special pui, și alta ce nu a inclus niciun fel de carne. Între aceste tipuri de diete, ei au făcut o pauză în care au consumat alimentele pe care le mâncau de obicei.

Tuturor pacienților le-au fost recoltate probe de sânge la începutul și sfârșitul fiecărei diete.

Rezultatele au arătat că proteinele din surse vegetale au avut cel mai mare impact benefic asupra colestorulului.

În ceea ce privește carnea albă și carnea roșie, acestea au dus la nivele identice ale colestorulului pentru același nivel de grăsimi saturate. Adică, participanții care au consumat mai multe grăsimi saturate au avut un nivel mai mare de colesterol LDL decât cei care au mâncat puține grăsimi saturate – indiferent de sursa acestora.

 

Tipul de carne consumat nu a influențat dimensiunea particulelor de colesterol

 

Cercetătorii au analizat, de asemenea, dimensiunea particulelor de colesterol. S-a crezut că particulele mari de colesterol nu contribuie la fel de mult la apariția riscului de ateroscleroză ca particulele mici. Cercetările recente sugerează contrariul.

Studiul nu a arătat diferențe semnificative între concentrațiile de particule LDL mari, medii și mici în sângele participanților, între perioadele de consum de carne roșie și de carne albă.

 Cu toate acestea, o dietă bogată în grăsimi saturate a fost asociată cu o concentrație mai mare de particule LDL mari, deși nu a fost observată nicio modificare în ceea ce privește particulele mici sau medii.

Ultimul update: 6 iunie 2019

SănătateaTV.ro