Hidratarea este un gest reflex al sportivilor care participă la o competiție sportivă. Dar de câtă apă avem cu adevărat nevoie și care este dozajul potrivit? La această întrebare și-a propus să afle răspunsul jurnalista franceză Margaux de Froville, care a participat la prima ei competiție de alergare. 

 

Dozajul este cheia hidratării

 

Dacă îți este sete, atunci ai deja un deficit de apă, este prima concluzie a specialiștilor. „Dacă ai senzația de sete, atunci ai pierdut deja între 2% și 4% din totalul de apă al corpului. Trebuie să bei apă repetat, în cantități mici. La fiecare 15 minute ar fi ideal”, explică Alain Ducardonnet, un cardiolog francez pentru postul tv BFMTV.

Ce se întâmplă dacă alergați la un maraton, care presupune un efort prelungit? „În acest caz, aveți nevoie de 500 de mililitri de apă pe oră, dar care nu trebuie băută în același timp. Cantitatea potrivită este 150 de mililitri, echivalentul unui pahar și jumătate, la fiecare 20 de minute. Când alergi la un maraton, există puncte de realimentare la fiecare cinci kilometri", spune Roland Krzentowski, medic sportiv, fondatorul unui centru dedicat sportului și sănătății din Paris.

Lucrurile se schimbă în cazul unui curse cu o lungime de până la 10 kilometri, care presupune un efort fizic limitat. „Este ideal să bei puțină apă înainte, între 300 și 500 de mililitri în ultimele 3 ore dinaintea cursei, ca să nu pleci în cursă deshidratat”, detaliază dr. Krzentowski. Un alt parametru de luat în considerare este ora de desfășurare a cursei. „Dacă alergi dimineața, după o noapte în care nu ai băut timp de 8 ore, trebuie să te hidratezi bine înainte”, încheie medicul sportiv.

Ultimul update: 10 septembrie 2019