Hidratarea este un gest reflex al sportivilor care participa la o competitie sportiva. Dar de cata apa avem cu adevarat nevoie si care este dozajul potrivit? La aceasta intrebare si-a propus sa afle raspunsul jurnalista franceza Margaux de Froville, care a participat la prima ei competitie de alergare. 

 

Dozajul este cheia hidratarii

 

Daca iti este sete, atunci ai deja un deficit de apa, este prima concluzie a specialistilor. „Daca ai senzatia de sete, atunci ai pierdut deja intre 2% si 4% din totalul de apa al corpului. Trebuie sa bei apa repetat, in cantitati mici. La fiecare 15 minute ar fi ideal”, explica Alain Ducardonnet, un cardiolog francez pentru postul tv BFMTV.

Ce se intampla daca alergati la un maraton, care presupune un efort prelungit? „in acest caz, aveti nevoie de 500 de mililitri de apa pe ora, dar care nu trebuie bauta in acelasi timp. Cantitatea potrivita este 150 de mililitri, echivalentul unui pahar si jumatate, la fiecare 20 de minute. Cand alergi la un maraton, exista puncte de realimentare la fiecare cinci kilometri”, spune Roland Krzentowski, medic sportiv, fondatorul unui centru dedicat sportului si sanatatii din Paris.

Lucrurile se schimba in cazul unui curse cu o lungime de pana la 10 kilometri, care presupune un efort fizic limitat. „Este ideal sa bei putina apa inainte, intre 300 si 500 de mililitri in ultimele 3 ore dinaintea cursei, ca sa nu pleci in cursa deshidratat”, detaliaza dr. Krzentowski. Un alt parametru de luat in considerare este ora de desfasurare a cursei. „Daca alergi dimineata, dupa o noapte in care nu ai baut timp de 8 ore, trebuie sa te hidratezi bine inainte”, incheie medicul sportiv.