Medici renumiți din Marea Britanie îi sfătuiesc pe cei care vor să rămână activi fizic și psihic pentru cât mai mult timp să facă exerciții de întărire a mușchilor de două ori pe săptămână, dar și exerciții aerobice. Activitatea fizică protejează împotriva obezității, bolilor de inimă și depresiei, spun experții. Recomandări de exerciții în funcție de vârstă sunt cuprinse în noile ghiduri pentru activitate fizică din Regatul Unit, transmite BBC.  

 

Recomandări de activitate fizică pentru copiii sub 5 ani

 

- 30 de minute de stat pe burtică îi poate ajuta pe bebeluși să-și dezvolte mușchii gâtului și umerilor 

- 180 de minute de joacă activă pe zi este activitatea fizică perfectă pentru copiii între 1 și 3 ani

- în cazul preșcolarilor, puterm vorbi deja despre 60 de minute de exerciții pe zi, dar și de alte 120 de minute de activitate fizică

 

Recomandări pentru copiii între 5 și 18 ani

 

-  să aibă cel puțin o oră de activitate fizică în fiecare zi din săptămână

- să-și dezvolte mușchii și să-și întărească oasele

- să reducă cât de mult pot perioadele de sedentarism

 

Recomandări pentru adulții între 19 și 64 de ani

 

- să fie activi fizic în fiecare zi

- să-și dezvolte sau să-și mențină forța musculară prin grădinărit, căratul unor pungi grele de cumpărături sau exerciții de rezistență - de două ori pe săptămână

- să meargă pe jos în ritm alert sau să pedaleze cel puțin 150 de minute în fiecare săptămână (o altă variantă ar fi să alerge 75 de minute săptămânal)

- să reducă cât de mult pot perioadele de sedentarism

 

Recomandări pentru adulții de peste 65 de ani

 

- orice fel de activitate fizică e mai bună decât niciuna

- de două ori pe săptămână să facă exercișii pentru îmbunătățirea forței musculare, echilibrului și flexibilității; dansul este o idee excelentă

- săptămânal, 150 de minute de activitate aerobică moderată ca intensitate

 

Recomandări pentru femeile însărcinate

 

- 150 de minute de activitate fizică moderată pe săptămână

- activitatea fizică intensă nu este recomandată femeilor care înainte de sarcină erau inactive

- să aibă grijă să nu se lovească la burtă

- să facă exerciții de întărire a mușchilor de două ori pe săptămână

 

Recomandări pentru adulții cu dizabilități

 

- activitatea fizică nu reprezintă un risc și are benefcii similare cu cele recomandate restului populației

 

 

 

 

 

Ultimul update: 8 septembrie 2019