Medici renumiti din Marea Britanie ii sfatuiesc pe cei care vor sa ramana activi fizic si psihic pentru cat mai mult timp sa faca exercitii de intarire a muschilor de doua ori pe saptamana, dar si exercitii aerobice. Activitatea fizica protejeaza impotriva obezitatii, bolilor de inima si depresiei, spun expertii. Recomandari de exercitii in functie de varsta sunt cuprinse in noile ghiduri pentru activitate fizica din Regatul Unit, transmite BBC.  

 

Recomandari de activitate fizica pentru copiii sub 5 ani

 

– 30 de minute de stat pe burtica ii poate ajuta pe bebelusi sa-si dezvolte muschii gatului si umerilor 

– 180 de minute de joaca activa pe zi este activitatea fizica perfecta pentru copiii intre 1 si 3 ani

– in cazul prescolarilor, puterm vorbi deja despre 60 de minute de exercitii pe zi, dar si de alte 120 de minute de activitate fizica

 

Recomandari pentru copiii intre 5 si 18 ani

 

–  sa aiba cel putin o ora de activitate fizica in fiecare zi din saptamana

– sa-si dezvolte muschii si sa-si intareasca oasele

– sa reduca cat de mult pot perioadele de sedentarism

 

Recomandari pentru adultii intre 19 si 64 de ani

 

– sa fie activi fizic in fiecare zi

– sa-si dezvolte sau sa-si mentina forta musculara prin gradinarit, caratul unor pungi grele de cumparaturi sau exercitii de rezistenta – de doua ori pe saptamana

– sa mearga pe jos in ritm alert sau sa pedaleze cel putin 150 de minute in fiecare saptamana (o alta varianta ar fi sa alerge 75 de minute saptamanal)

– sa reduca cat de mult pot perioadele de sedentarism

 

Recomandari pentru adultii de peste 65 de ani

 

– orice fel de activitate fizica e mai buna decat niciuna

– de doua ori pe saptamana sa faca exercisii pentru imbunatatirea fortei musculare, echilibrului si flexibilitatii; dansul este o idee excelenta

– saptamanal, 150 de minute de activitate aerobica moderata ca intensitate

 

Recomandari pentru femeile insarcinate

 

– 150 de minute de activitate fizica moderata pe saptamana

– activitatea fizica intensa nu este recomandata femeilor care inainte de sarcina erau inactive

– sa aiba grija sa nu se loveasca la burta

– sa faca exercitii de intarire a muschilor de doua ori pe saptamana

 

Recomandari pentru adultii cu dizabilitati

 

– activitatea fizica nu reprezinta un risc si are benefcii similare cu cele recomandate restului populatiei