Consumul moderat de bere coroborat cu o dietă alimentară echilibrată poate avea efecte benefice asupra organismului prin creșterea indicelui de apă, a masei musculare și scăderea țesutului adipos. Concluzia reiese dintr-un studiu realizat de Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași în perioada noiembrie 2018 – octombrie 2019. 

 ”Întotdeauna a fost zvonul că nu este bine să consumi bere dacă ești sportiv, nu este bine să consumi bere dacă faci sport, după ce faci sport. Am vrut să vedem dacă aceste zvonuri sunt fondate sau nu. În urma studiului, am văzut beneficiile pe care le aduce berea”, a declarat asist. univ. drd. Cătălin Ionițe, autorul principal al studiului.

” O bere de până în 5%  alcool conține 17 vitamine, 14 minerale, 16 aminoacizi esențiale. Conține carbohidrați, conține proteine, iar proteina este cărămida țesutului muscular”, a adăugat el. 

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 50 de participanți cu vârste între 20 și 35 de ani, sportivi amatori.

 ”Niciodată, când vorbim de consumul de alcool, nu putem reporta niște cantități de la o zi la alta și să spunem că nu am băut patru zile, iar acum beau pentru cinci zile (...). Berea consider că este o băutură pe care realmente o putem iubi, dar trebuie să fim inteligenți și informați pentru a o consuma zilnic în cantitățile recomandate, a subliniat dr. Alin Popescu, secretar general Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, limitele consumului moderat de bere sunt de 330 ml/zi în cazul femeilor, respectiv 660 de ml/zi în cazul bărbaților. 

 

 

Ultimul update: 7 decembrie 2019

SănătateaTV.ro