Sistemul imunitar al copiilor se confruntă, uneori, cu diverse probleme ce se transpun într-o sensibilitate mai mare la infecţii, sunt de părere specialiștii. Acestea sunt mai frecvente toamna, atunci când vremea se răcește, iar sinteza de Vitamina D din organism scade, se arată într-un comunicat de presă primit la adresa redacţiei www.sanatateatv.ro.

Potrivit cercetătorului Horațiu Albu, atunci când copiii dezvoltă în mod repetat răceli, viroze respiratorii și infecții gastro-intestinale, alimentația celor mici ar trebui schimbată.

„Când sistemul imunitar al copilului pare să contracteze orice virus venit de la colegi rezultând tot felul de răceli, viroze respiratorii şi infecţii gastro-intestinale repetate este timpul să examinaţi cu mult mai multă atenţie alimentaţia micuţului. Foarte probabil, ea nu conţine în cantităţi necesare micronutrienţii intens utilizaţi de sistemul său imunitar”, spune Horațiu Albu.

Cercetătorul atrage atenţia şi asupra fapului că există unele măsuri nutriţionale foarte simple care pot ajuta în echilibrarea micronutriţională imunitară, respectiv mâncarea diversificată, menţinerea unui intestin sănătos şi odihna.

Copiii trebuie hrăniți cu fructe și legume de bună calitate. Hidratarea este și ea importantă, spun specialiștii, care recomandă înlocuirea laptelui sau a altor băuturi nesănătoase cu apă, dar și introducerea în alimentația zilnică a unei mici cantităţi de uleiurile esenţiale de mentă şi eucalipt, vitamina C sau miere.

Microbiota (flora intestinală) este reprezentată de o complexă comunitate de microorganisme care trăiesc în intestine. Acestea protejează tractul digestiv împotriva invaziei microbilor periculoşi şi joacă un rol important în antrenarea şi susţinerea funcţionalităţii corecte a sistemului imunitar. La copii, precum şi la adulţi, atunci când la nivelul florii intestinale există un dezechilibru, capacitatea sistemului imunitar de a lupta împotriva infecţiilor este modificată, se mai arată în comunicatul de presă. Pentru a preveni acest lucru, este recomandat consumul de alimente prebiotice, precum ceapa, prazul, andivele, usturoiul, grâul integral sau bananele. 

De asemenea, pentru ca sistemul imunitar al copilului să prospere este nevoie şi de odihnă, atrag atenția specialiștii. Potrivit studiilor, preşcolarii cu vârsta între 3 şi 5 ani au nevoie de 11-13 ore de somn pe noapte, iar copiii de vârsta şcolară 6-13 ani au nevoie de 9-11 ore de somn pe noapte. Pentru a spori calitatea somnului copilului este important ca acesta să doarmă într-o cameră întunecată. Acest lucru se datorează faptului că hormonul de somn, melatonină, este secretat în întuneric. De altfel, părinţii trebuie să se asigure că toate dispozitivele electronice sunt oprite înainte de a pune copilul în pat.

SănătateaTV.ro