Orice persoană clinic sănătoasă își poate îmbunătăți memoria. Obiceiurile zilnice au o influență importantă în felul în care funcționează creierul nostru.

Iată câteva trucuri prin care activitatea cerebrală poate fi ameliorată.

1. Consumați alimente care ajută funcționarea creierului

Organismul are nevoie de combustibil pentru a funcționa cum trebuie, iar acest lucru este valabil și pentru creier. În acest sens, este foarte important să consumăm alimente care sporesc activitatea creierului și să le evităm pe cele dăunătoare. Astfel, specialiștii recomandă consumul de fructe, legume, grâu integral, fasole, pește și grăsimi sănătoase ca uleiul de măsline sau nuci.

Alte alimente care ar trebui consumate sunt: coacăzele, spanacul, avocado, ouă, cacao și ciocolată, cafea sau ceai de mentă și scorțisoară.

Potrivit studiilor efectuate până în prezent, toate aceste alimente îmbunătățesc funcționarea creierului și performanța memoriei.

2. Fiți activi din punct de vedere fizic

Un studiu privind sănătatea creierului arată că aerobicul și antrenamentul de rezistență îmbunătățesc capacitatea de funcționare a creierului atât la tineri, cât și la persoanele de peste 50 de ani. Potrivit cercetătorilor, aerobicul a îmbunătățit abilitățile cognitive, în timp ce antrenamentul de rezistență s-a dovedit benefic memoriei.

Aceștia atrag atenția că mișcarea nu înseamnă doar aerobic sau antrenament de rezistență. Studiile au arătat că și activități precum călăritul sau dansul au efecte benefice asupra creierului. Potrivit specialiștilor, s-a dovedit că echitația a îmbunătățit activitatea cognitivă a copiilor, iar dansul poate reversa semnele de îmbătrânire ale creierului.

3. Odihniți-vă

Pentru a-și menține sănătatea fizică și psihică, adulții au nevoie de 7 până la 9 ore de somn pe noapte. Potrivit specialiștilor, somnul ajută la consolidarea memoriei pe termen scurt și lung. După ce au dormit, oamenii tind să aibă o capacitate mărită de a reține informații. Odihna necorespunzătoare afectează capacitatea creierului de a forma noi amintiri, atrag atenția specialiștii.

4. Relaxați-vă

Stresul cronic are efecte adverse asupra creierului. În timp, stresul distruge celulele cerebrale și este asociat pierderilor de memorie, avertizează specialiștii. Astfel, gestionarea stresului tinde să fie cea mai bună modalitate de protejare a memoriei. Potrivit specialiștilor, ascultatul muzicii și meditația ajută la combaterea stresului și prevenirea pierderilor timpurii de memorie la persoanele care prezintă un declin cognitiv.

Studii efectuate recent arată că ascultarea muzicii, pe o perioadă de trei luni, a îmbunătățit semnificativ funcția de memorare, iar 25 de minute de yoga sau medițație pe zi au avut un efect benefic asupra abilităților cognitive.

De asemenea, un efect pozitiv l-a avut și aromoterapia, prin utilizarea uleiului din esență de rozmarin. Potrivit specialiștilor, copiii expuși acestei arome au înregistrat un punctaj mult mai mare la un joc de memorie la care au participat ulterior, în comparație cu cei care nu au fost expuși aromoretapiei.  

SănătateaTV.ro