Mersul pe jos, indiferent de timp, poate prelungi considerabil durata de viață, arată un studiu publicat în American Journal of Preventive Medicine.

Pentru o viață sănătoasă, specialiștii recomandă efectuarea a 150 de minute de efort fizic moderat sau 75 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână.

Noul studiu arată însă, că „oricât de puțin efort fizic este mai bun decât inactivitatea”. Potrivit cercetării, în comparație cu lipsa activității fizice, chiar și mai puțin de două ore de mers pe jos pe săptămână contribuie la reducerea riscului mortalității asociate oricărei afecțiuni.

Potrivit oamenilor de știință, mersul pe jos pare să fi fost cel mai eficient pentru prevenirea mortalității asociate bolilor respiratorii. Concret, mai mult de 6 ore de mers pe jos pe săptămână au fost asociate reducerii cu 35% a riscului deceselor din cauza acestor afecțiuni.

Mortalitatea cauzată de bolile cardiovasculate a fost, de asemenea, mai scăzută în cazul persoanelor pentru care singura activitate fizică a reprezentat-o mersul pe jos. Aceste persoane au prezentat un risc cu 20% mai mic să moară din cauza problemelor de inimă și cu 9% mai redus să moară din cauza cancerului.

Pentru realizarea studiului au fost cercetate datele a aproape 140 de mii de oameni. 6-7% dintre participanți au declarat că nu întreprind activități fizice moderate sau intense. Aproape 95% dintre subiecții rămași au spus că merg puțin pe jos, iar aproape jumătate dintre aceștia au afirmat că mersul pe jos este singura formă de mișcare pe care o fac. 

SănătateaTV.ro