Apelurile de urgență la Ambulanță, Pompieri sau Poliție au fost blocate timp de patru ore în toată  Olanda, în urma unei avarii majore înregistrate de grupul național de telecomunicații KPN.

Personalul de pe ambulanţe şi pompierii au ieşit pe străzi, pentru a putea fi contactaţi direct în caz de necesitate, iar guvernul a lansat în reţelele sociale online un serviciu identic cu numărul de urgenţă 112. 

Persoanele care aveau nevoie de îngrijiri medicale au fost îndemnate să se prezinte singure la spital.

Cauzele incidentului, similară unuia din 2012, nu se cunosc deocamdată, însă surse apropiate anchetei au exclus pista teroristă sau a unui atac informatic.

Cert este că, deși sistemul de urgență 112 are cel puțin trei așa-numite “plase de siguranță”, menite tocmai să evite un astfel de blocaj, niciuna nu a funcționat.

Ministrul Justiției a fost convocat în Parlament pentru a da explicații, iar autoritățile au demarat o anchetă.

KPN activează numai în Olanda și oferă pachete de servicii de telefonie, internet și televiziune persoanele fizice și juridice.

 

Ultimul update: 25 iunie 2019

SănătateaTV.ro