Alimentaţia sănătoasă are un rol esenţial în buna funcţionare a organismului, inclusiv în menţinerea stării de sănătate a creierului, atrag atenţia specialiştii. Mai exact, o alimentaţie corespunzătoare poate preveni apariţia unor evenimente vasculare, contribuie la sănătatea cardiovasculară, încetineşte declinul cognitiv şi are un rol important în menţinerea sănătăţii mintale, psihice şi emoţionale, se arată într-un comunicat de presă primit la adresa www.sănătateatv.ro.

În vederea încetinirii declinului cognitiv, post AVC, Alzheimer sau îmbătrânire, conform American Stroke Association's International Stroke Conference 2018/Los Angeles, se recomandă consumul de pește, fructe de pădure, legume (în special frunze verzi), ulei de măsline presat la rece și evitarea zahărului și a cerealelor rafinate.    O alimentație sănătoasă pentru creier are în vedere și nivelul mineralelor (magneziu, fier, cupru), al vitaminelor (întregul grup de vitamine B: B6, B12, folat, dar și D, E și C), dar și al fitonutrienților. Potrivit specialiştilor, un deficit al complexului de B-uri este asociat cu micșorarea creierului, bolile neurodegenerative, depresie, neuropatii și boli psihiatrice, se mai arată în comunicatul de presă.   Pe de altă parte,  pe lângă alimentaţia sănătoasă, este foarte important să existe un stil de viaţă sănătos, în care stresul, fumatul şi lipsa odihnei să fie evitate pe cât mai mult posibil.

SănătateaTV.ro