Info SănătateaTV.ro: Prof. dr. Alexandru Rafila a fost ales membru in Comitetul Executiv al Organizatiei Mondiale a Sanatatii Prof. dr. Alexandru Rafila a fost ales membru in Comitetul Executiv al Organizatiei Mondiale a Sanatatii Prof. dr. Alexandru Rafila a fost ales membru in Comitetul Executiv al Organizatiei Mondiale a Sanatatii
Duminică, 27 mai 2018      10:00
X

Fii la curent cu ultimele știri din sănătate


Urmărește Sănătatea TV pe Facebook


Contactează-ne!
Cum reducem pofta de mancare

Cum reducem pofta de mancare

21 ianuarie 2018    
Un apetit ridicat poate fi cauzat de diverși factori între care alimentele pe care le consumăm, felul în care le mâncăm și dietele pe care alegem să le urmăm. Există câteva metode de suprimare a apetitului în mod sănătos:
 
1. Creșterea consumului de proteine sau grăsimi
Nu toate alimentele ne satisfac foamea în mod egal. Potrivit unui studiu efectuat de cercetătorii spanioli, proteinele și grăsimile sunt mai bune pentru reducerea foamei decât carbohidrații. Cercetarea arată că proteinele și grăsimile sunt esențiale pentru satisfacerea foamei și păstarea senzației de sațietate pentru mai mult timp. Între alimentele bogate în proteine și grăsimi recomandate pentru consum, de către Ghidurile dietetice pentru americani, se numără carnea slabă, ouăle, nucile, fasolea, produsele de soia, iaurtul grecesc, semințele, avocado sau brânza.
 
2. Consumul de alimete bogate în fibre
Comparativ cu alte alimente, cele bogate în fibre sunt procesate mai greu de către organism, fapt ce duce la păstarea senzației de sațietate pentru mai mult timp.
 
Un studiu efectuat de cercetătorii britanici arată că fibrele pot fi considerate un supresor eficient al apetitului. Mai mult de atât, dietele bogate în fibre sunt asociate și cu rate scăzute ale obezității. Între alimentele bogate în fibre se numără cerealele integrale, fasolea, fructele, migadele sau legumele.
 
3. Hidratare
Potrivit mai multor studii, consumul unui pahar de apă înainte de masă reduce senzația de foame. O altă cercetare realizată în India, privind apetitul femeilor obeze, a stabilit că băutul zilnic a 1.5 litri de apă, timp de 8 săptămâni, a contribuit la reducerea apetitului și greutății subiecților.
 
4. Consumul unei cantități mari de alimente potrivite
Reducerea cantității de mâncare consumată în timpul dietelor poate duce la creșterea apetitului persoanei care o urmează. Acest lucru poate fi însă evitat prin consumul unor cantități mari de alimente bogate în nutrienți și energie, dar sărace în calorii, spun cercetătorii suedezi. Din această categorie fac parte alimente precum fructele, legumele, fasolea și cerealele integrale.
 
5. Mișcarea
O analiză a 20 de studii publicate anterior arată că mișcarea s-a dovedit a fi un factor eficient al suprimării apetitului. Rezultatele cercetării arată că sportul stimulează formarea celor doi hormoni inhibitori de apetitgrelina si peptida YY. Acești hormoni joacă un rol major in transmiterea către creier a mesajului de sațietate.
 
6. Reducerea stresului

Un studiu publicat de Institutul Național de Sănătate din Statele Unite a asociat stresul cu dorința crescută de a mânca și de a consuma alimente nesănătoase. Potrivit cercetării, stresul și implicit apetitul, pot fi reduse și prin adoptarea unui stil de viață sănătos din care să nu lipsească somnul regulat, contactul social și alocarea de timp pentru activități de relaxare. 

Sursa: SanatateaTV