“O unitate sanitară neacreditată sau care nu solicită să fie acreditată este o unitate sanitară în care, probabil, preocuparea pentru calitatea actului medical și siguranța pacientului lipsește sau este minimă”. Este mesajul transmis de președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate, dr. Vasile Cepoi, într-un interviu acordat SănătateaTV.ro.

“Dacă o unitate sanitară este acreditată, indiferent de nivelul de acreditare, înseamnă că acolo există o preocupare ca lucrurile să se facă așa cum trebuie. Și cu cât nivelul de conformitate este mai mare, cu atât probabilitatea ca rezultatele să fie cele mai bune, siguranța lui să fie cu atât mai mare, este sugerată de către acest nivel de acreditare”, a adăugat el.

Vasile Cepoi a explicat și că obiectivul principal al managementului calității este siguranța pacientului. “Un serviciu medical de calitate înseamnă și o siguranță pentru pacient și o probabilitate mai mică ca un pacient să evalueze nefavorabil”, a spus el.

Autoritatea Națională de Managament al Calității în Sănătate este instituția care se ocupă cu acreditarea unităţilor sanitare din România.

În România există șase categorii de acreditare: Categoria I – acreditat; Categoria II – acreditat cu recomandări; Categoria III – acreditat cu rezerve; Categoria IV – acreditat cu încredere redusă; Categoria V – decizie de prelungire a procesului de acreditare; Categoria VI – neacreditat.

Numărul spitalelor acreditate de ANMCS în ciclul al doilea a ajuns la 133. Clasificarea pe categorii de calitate este facută pe grupele de competență ale spitalelor stabilite conform Ordinului ministrului sănătății nr. 1408/2010. De aceea se recomandă ca orice interpretări și comparații când se vorbește de categorii de acreditare, să se facă între spitale clasificate de Ordinul MS 1408/2010 pe același nivel de competență.

Ultimul update: 10 iulie 2019

SănătateaTV.ro